Obserwatorzy

24 maja 2015

Jak dbać o psie zęby?

Zęby to jedna z najważniejszych części ciała naszego czworonoga. Dzięki niej może jeść, bawić się bronić... Jeżeli nie wyleczymy ewentualnych chorób zębów naszych czworonogów, to z roku na rok może być tylko gorzej. Bakterie, które powodują zakażenia w jamie ustnej, po przedostaniu się do krwi mogą się rozprzestrzeniać do płuc, wątroby, nerek i serca. Dlatego tak ważna jest ich pielęgnacja! 

Należy zwracać szczególną uwagę na:
  • Powstanie płytki nazębnej / Powstanie kamienia nazębnego (obecność brązowego bądź żółtego nalotu na zębach przy linii dziąseł)
  • Zaczerwienienia
  • Bolesność dziąseł
  • Nieprzyjemny zapach z buzi
  • Ruszające się zęby
  • Krwawienie dziąseł

Chore zęby mogą wyglądać m.in tak

Strona:http://przychodnia-feniks.pl/ 

Ewentualne przyczyny choroby zębów
  • Zła dieta
  • Aktualny stan zdrowia (np. niewydolność nerek)
  • Zła higiena jamy ustnej

Jak dbać o psie zęby?
  • Należy je myć szczoteczką. Tak, choć to brzmi absurdalnie, bo kto myje zęby swojemu psu, ale tak się robi :)
  • Dobra dieta to podstawa!
  • Należy uczęszczać na badania kontrolne
  • Kupuj zabawki dla pieska takie, by mógł on je żuć 

Szczoteczki do psich zębów mogą wyglądać m.in tak

Strona: http://www.karusek.com.pl/

Porady
  • Najlepiej zacząć myć psie zęby od maleńkości, wtedy się szybciej przyzwyczaja
  • Używaj pasty do zębów przeznaczonej dla psów!
  • Powinno się szczotkować psie zęby przynajmniej raz w tygodniu
  • Jeżeli nie masz czasu na szczotkowanie psich zębów, to używaj specjalnie przeznaczonych do tego smakołyków ;)
  • Rasy, które są szczególnie podatne na choroby zębów, to: yorkshire terriery, pekińczyki, shitzu, lhasa apso, pudle i jamniki

Mój wpis oczywiście nie zastąpi wizyty u weterynarza!


11 komentarzy:

  1. no tak, ja mojemu pudlowi juz raz laserowo usuwalam kamien. Teraz raczej zaczne mu je myc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O przydatny post dla mojego pieska sie przyda :)
    Klikniesz w baner na blogu Bede wdzięczna ;*
    Może wspólna obserwacja ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydany post. Szczerze nawet takiej szczoteczki dla psów nie posiadam ;/
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja daję przysmaki dentystyczne :) jakoś nie mamy problemów z ząbkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post :) Mój pies jak na razie nie miał problemów z zębami ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny post;) bardzo przydatny!

    http://twoimioczami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo przydatny post! mój pies ma właśnie problem z zębami, a smakołyki nie pomagały, więc wypróbuje szczoteczke :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo przydatny post! mój pies ma właśnie problem z zębami, a smakołyki nie pomagały, więc wypróbuje szczoteczke :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. myłam mojemu zęby, ale później miał taką awersję, że jak trzymałam cokolwiek co przypominało szczoteczkę to spylał gdzie pieprz rośnie... Odpuściłam, choć nie powinnam, ale jak widziałam jak go to stresuje nie mogłam mu tego dłużej robić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super post :) Dużo ważnych informacji na temat dbania psich zębów.
    Mam pytanie. Co zrobić, aby pies nie ciągnął na smyczy?

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam gorąco gabinet stomatologiczny www.centrum-stomatologii.pl! Twoje problemy znikną jak ręką odjął.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz. Jestem ci wdzięczna :). Jeżeli zostawiłeś/aś linka pod komentarzem do swojego bloga, to też go skomentuję :). Zaobserwuj, jeśli ci się podoba mój blog :). Jeżeli napisałeś/aś coś w stylu ,,Fajny blog, zapraszam do mnie to się nie odwdzięczam.