Obserwatorzy

15 października 2013

Ciekawostki o pandzie i tygrysie

Zmieniłam wygląd bloga, mam nadzieję, że wam się podoba :)). 
Teraz napiszę ciekawostki o dwóch zagrożonych gatunkach.  Najpierw o pandzie.
                                                     PANDA:

- piękne umaszczenie pandy okazuje się świetnym kamuflażem w lasach, w  których żyje
- należy do rodziny szopowatych
- pandy to dosyć specyficzne zwierzęta, wręcz odizolowane od reszty świata, obojętne na rzeczywistość, zaabsorbowane tylko chwilą obecną
- jest zwierzęciem narodowym Chin
- na dobę potrzebuje ok. 40 kg paszy!
  

                                                    TYGRYS:                                                                                                                                                                  
- jak wiele zwierząt, tygrysy mają zwyczaj ocierania się o drzewa i znakowania ich moczem. Co ciekawe, jego woń przypomina zapach popcornu!
- tygrysy są świetnymi pływakami
- przez pierwszy tydzień swojego życia są ślepe. Aż połowa z nich ginie, zanim osiągnie dorosły wiek.
- dla zwabienia ofiary zdarza im się naśladować odgłosy innych zwierząt
- ich długość ciała może dojść do 4m


Więcej ciekawostek o tygrysie możecie zobaczyć na str: strona
Macie pytania? Wiecie gdzie je zadać! :)) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz. Jestem ci wdzięczna :). Jeżeli zostawiłeś/aś linka pod komentarzem do swojego bloga, to też go skomentuję :). Zaobserwuj, jeśli ci się podoba mój blog :). Jeżeli napisałeś/aś coś w stylu ,,Fajny blog, zapraszam do mnie to się nie odwdzięczam.