Obserwatorzy

19 września 2014

Jak opiekować się szczeniakiem?

Opieka:
- Najpierw odwiedź weterynarza i zaszczep szczenię na najważniejsze choroby.
- Musisz się z psem bawić. Zabawa zapewnia rozwój umysłu i zapobiega otyłości. Nie zapomnijmy również o tym, że dzięki temu umacniamy więź z naszym czworonogiem. Wyjdź z nim na spacer!
- Zarówno jak u kocięcia, szczenięciu również musisz kupić zabawki. Z tą różnicą, że kot potrzebuje coś do drapania, a pies do gryzienia. Dlatego idź do sklepu i kup mu gryzaki.
- Wychodź z nim na spacer, by przyzwyczaić go do obroży i smyczy.
- Musisz kupić smycz i obrożę. Nie zapomnij o kagańcu!
- Przycinaj pazury najlepiej co 2-3 tygodnie. To zapobiegnie ich wrastaniu a potem infekcji.
- Suchą karmę można podawać od 6 tygodnia

Uwagi:
- Trening jest najlepiej zacząć jak najwcześniej, więc jeśli chcesz, to naucz go sztuczek teraz.
- Szczenięta należy zabrać od matki nie wcześniej niż 8 tygodni
- Należy usunąć wszelkie niebezpieczne przedmioty, typu kable, bo jak pies je przegryzie, to porazi go prąd.


Zabrane ze strony link

POMAGAM W SPRZEDAŻY ZWIERZĄT REKLAMĄ:
link pies został porzucony, czy ma szansę na dom?

NOWINKI:
Strony o zwierzętach na fb:
https://www.facebook.com/fundacjaviva
https://www.facebook.com/niechciane
https://www.facebook.com/SDZ.ORG?fref=ts

11 komentarzy:

  1. Tu Martyna.

    Ja osobiście nie mam psa, a co dopiero szczeniaczka, ale z pewnością skorzystałabym z tych rad, gdybym miała. Czekam na kolejne porady, z których się trochę dowiem o zwierzętach + zapraszam do komentowania i czytania u mnie!

    Iron-Man-aa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne porady dla osób nie mających doświadczenia z psami :)

    skoneczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisany poradnik ;)

    Pozdrawiam, Julita
    http://crimson-moon2000.blogspot.com/2014/09/118.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam psa, ale nie był szczeniakiem, kiedy go dostałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe porady! Na pewno przydadzą się osobą, które mają małe pieski :)

    Mój blog klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Psa nie miałam i chyba nigdy nie będę mieć - ostatnio zniechęciły mnie do psów zwierzaki u weterynarza - przyszedł facet z wielkim psem a ten tak szczekał, że myślałam że ogłuchnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że pies szczekał, nie znaczy, że psy są okropne, tylko zwierzęta często tak u weterynarza robią ;)

      Usuń
  7. Super wpis. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Artykuł dobry , zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że poruszasz takie tematy. Taka wiedza przyda się na pewno każdemu hodowcy.
    ____
    koszulka z gołębiem

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz. Jestem ci wdzięczna :). Jeżeli zostawiłeś/aś linka pod komentarzem do swojego bloga, to też go skomentuję :). Zaobserwuj, jeśli ci się podoba mój blog :). Jeżeli napisałeś/aś coś w stylu ,,Fajny blog, zapraszam do mnie to się nie odwdzięczam.